September 4, 2024
#POLITIK

Tiong tandatangan MoU bersama Duta Besar China ke Malaysia

PUTRAJAYA – Menteri Pelancongan, Seni dan Kebudayaan, Datuk Seri Tiong King Sing menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) Kerjasama dalam ๐—•๐—ถ๐—ฑ๐—ฎ๐—ป๐—ด ๐—ฃ๐—ฒ๐—น๐—ฎ๐—ป๐—ฐ๐—ผ๐—ป๐—ด๐—ฎ๐—ป ๐—ฑ๐—ฎ๐—ป ๐—ฃ๐—ฒ๐—ฟ๐—ท๐—ฎ๐—ป๐—ท๐—ถ๐—ฎ๐—ป ๐—ฃ๐—ฟ๐—ผ๐—ด๐—ฟ๐—ฎ๐—บ ๐—˜๐—ธ๐˜€๐—ฒ๐—ธ๐˜‚๐˜๐—ถ๐—ณ ๐—ฃ๐—ฒ๐—ฟ๐˜๐˜‚๐—ธ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฎ๐—ป ๐—ž๐—ฒ๐—ฏ๐˜‚๐—ฑ๐—ฎ๐˜†๐—ฎ๐—ฎ๐—ป ๐—ฏ๐—ฎ๐—ด๐—ถ ๐˜๐—ฎ๐—ต๐˜‚๐—ป ๐Ÿฎ๐Ÿฌ๐Ÿฎ๐Ÿฐ ๐—ต๐—ถ๐—ป๐—ด๐—ด๐—ฎ ๐Ÿฎ๐Ÿฌ๐Ÿฎ๐Ÿต bersama Duta Besar Republik Rakyat China (RRC) ke Malaysia.

Dalam satu kenyataan dalam laman sosial beliau, tulis bekas Duta Khas Bertaraf Menteri ke China itu berkata, MoU itu untuk China memperkukuh kerjasama dalam bidang pelancongan bagi manfaat kedua-dua negara.

โ€œHubungan Diplomatik 50 Tahun antara Malaysia dan China bukan sahaja menjadi simbolik keakraban kedua-dua negara, tetapi ianya juga perlu diperkukuhkan lagi agar rakyat kedua-dua negara dapat menikmati limpahan manfaat.

Maka itu, saya bersama Duta Besar Republik Rakyat China (RRC) ke Malaysia telah menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU)ini.

โ€œKerjasama dalam ๐—•๐—ถ๐—ฑ๐—ฎ๐—ป๐—ด ๐—ฃ๐—ฒ๐—น๐—ฎ๐—ป๐—ฐ๐—ผ๐—ป๐—ด๐—ฎ๐—ป ๐—ฑ๐—ฎ๐—ป ๐—ฃ๐—ฒ๐—ฟ๐—ท๐—ฎ๐—ป๐—ท๐—ถ๐—ฎ๐—ป ๐—ฃ๐—ฟ๐—ผ๐—ด๐—ฟ๐—ฎ๐—บ ๐—˜๐—ธ๐˜€๐—ฒ๐—ธ๐˜‚๐˜๐—ถ๐—ณ ๐—ฃ๐—ฒ๐—ฟ๐˜๐˜‚๐—ธ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฎ๐—ป ๐—ž๐—ฒ๐—ฏ๐˜‚๐—ฑ๐—ฎ๐˜†๐—ฎ๐—ฎ๐—ป ๐—ฏ๐—ฎ๐—ด๐—ถ ๐˜๐—ฎ๐—ต๐˜‚๐—ป ๐Ÿฎ๐Ÿฌ๐Ÿฎ๐Ÿฐ ๐—ต๐—ถ๐—ป๐—ด๐—ด๐—ฎ ๐Ÿฎ๐Ÿฌ๐Ÿฎ๐Ÿต.

โ€œSaya bersama pasukan komited untuk memastikan Malaysia menerusi MOTAC akan terus meningkatkan kolaborasi dengan China,โ€ katanya.

Untuk makluman, majlis itu berlangsung di Bangunan Perdana Putra, Putrajaya yang turut disaksikan oleh Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Seri Anwar Ibrahim dan PM Republik Rakyat China, TYT Li Qiang. -MalayaDailyToday

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Malayadailytoday