September 3, 2024
#BERITA

Ribuan bersesak di Rumah Terbuka Madani Selangor, MB Selangor yakin dengan kemenangan PRN

GOMBAK – Kehadiran lebih 30,000 pengunjung sehingga keadaan sesak pada Rumah Terbuka Madani Selangor di kawasan komersial Fasa 3, Taman Seri Gombak di sini malam ini diyakini sebagai isyarat sokongan rakyat kepada Kerajaan Perpaduan diterajui Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Amirudin Shari, lokasi untuk Rumah Terbuka Madani ini juga sebenarnya memberikan nostalgia kemenangan besar untuk negeri itu pada Pilihan Raya 2008.

“Kehadiran ramai bersesak pada malam ini adalah tanda bukan hanya ingin menikmati makanan atau jamuan Aidilfitri tetapi tanda sokongan dan dokongan kepada Kerajaan Perpaduan yang diketuai oleh Datuk Seri ANwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri ketika ini.

“Malah sebentar tadi saya sempat beritahu Datuk Seri Anwar Ibrahim, di tapak inilah juga nostalgia kita warga Gombak membuat ‘grand finale’ pada tahun 2008 yang mencetuskan perubahan besar di negeri Selangor ketika itu. Kita menang negeri ini.

“Insyaallah, kita akan kekalkan kemenangan 2008 itu pada PRN akan datang,” katanya diikuti tepukan gemuruh dan sorakan para hadirin yang begitu tekun mendengar ucapan itu. -MalayaDailyToday

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *