September 3, 2024
#POLITIK

MIC sokong Anwar dan Kerajaan Perpaduan tidak belah bahagi

KUALA LUMPUR – Parti terbesar masyarakat India, MIC menyatakan sokongan penuh dan tidak berbelah bahagi kepada Kerajaan Perpaduan yang diterajui oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Presiden MIC, Tan Sri SA Vigneswaran mendedahkan parti itu tampil menyokong kerajaan hari ini selepas Anwar memberikan komitmen terhadap perjuangan dan kebajikan untuk masyarakat India di negara ini tidak terabai dalam arus perdana.

“Saya ada mengadakan pertemuan dengan Yang Amat Berhomat Perdana Menteri minggu lepas, terus terang saya katakan pertemuan itu telah memberikan saya keyakinan tinggi bahawa beliau begitu komited dalam memastikan kepentingan, kebajikan untuk kaum India tidak akan sesekali terabai di bawah kepimpinannya.

“Kaum India tidak akan tertinggal dalam arus dalam apa jua aspek sekalipun. Ini juga merupakan keputusan parti secara keseluruhan, kami akan beri sokongan kepada Perdana Menteri untuk menghabiskan mandatnya selama lima tahun ini.

“Kita sokong Perdana Menteri ini (Anwar) kerana kita tidak ada pilihan lain, beliau yang terbaik untuk terus meneraju negara.

“MIC juga akan terus berjuang untuk segala isu yang menjadi asas perjuangan kita selama ini dibawah kerajaan ini,” katanya selepas mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) di Ibu Pejabat MIC petang ini.

Tambah beliau, Perdana Menteri juga telah memberikan jaminan semua program serta yang lain-lain termasuklah bantuan pendidikan inisiatif MIC akan diteruskan seperti kerajaan-kerajaan terdahulu.

Vigneswaran juga memberikan kata dua nasihat kepada pembangkang supaya memberikan laluan kepada Kerajaan Perpaduan untuk menghabiskan mandat lima tahun mereka. -MalayaDailyToday

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Malayadailytoday