September 14, 2024
#UTAMA

Kunjungan Hormat oleh Menteri dan Konsul Jeneral Republik Filipina ke Wilayah Persekutuan Labuan

Labuan – Pengerusi Perbadanan Labuan, YB Senator Tan Sri Anifah Aman, menerima kunjungan hormat pada hari ini daripada Tuan Yang Terutama Roussel R. Reyes, Menteri dan Konsul Jeneral Kedutaan Republik Filipina di Malaysia.

Kunjungan pengenalan ini menjadi platform penting untuk membincangkan dan memperkukuhkan lagi hubungan bilateral yang telah lama terjalin antara Wilayah Persekutuan Labuan, Malaysia, dan Republik Filipina.

Turut mengiringi Tuan Yang Terutama Roussel R. Reyes ialah Atase Buruh, Yang Terutama Teresa Lourdes D. Pimentel; Atase Polis, Yang Terutama Excelso L. Lazaga Jr.; Pegawai Perhubungan Luar Negeri, Yang Terutama Arturo A. Lee Jr.; dan Atase, Yang Terutama Glen Richard D. Martinez, dari Kedutaan Republik Filipina.

Hadir sama ialah Timbalan Pengerusi Perbadanan Labuan, YBrs. Simsuddin Sidek, bersama pegawai-pegawai kanan dari Perbadanan Labuan.

Pertemuan ini dijangka akan terus mengukuhkan dan meningkatkan kerjasama antara Wilayah Persekutuan Labuan dan Republik Filipina, sekali gus memperkukuh komitmen bersama terhadap kepentingan bersama dan pembangunan serantau. -MalayaDailyToday

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Malayadailytoday