September 4, 2024
#GLAMOUR

Jojo Events, My Events International janji kejutan manis pada konsert iKON World Tour Take Off 2023

KUALA LUMPUR – Negara ini terus menjadi destinasi pilihan buat penghibur antarabangsa dengan yang terbaru konsert iKON World Tour Take Off 2023 bakal menggegarkan pentas di sini bulan depan.

Penganjur bersama, Jojo Events dan My Events International menjanjikan sebuah persembahan ‘magikal’ dan pastinya tidak mengecewakan peminat muzik Korea, iKON yang terdiri daripada Jay, Song, Bobby, DK, Ju_Ne dan Chan di negara ini pada 22 Julai ini

Untuk makluman, iKON terakhir kali hadir ke sini pada tahun 2018 dan kini kembali ke Kuala Lumpur untuk mempromosikan album baru mereka ‘Take Off’ sebagai sebahagian daripada World Tour mereka malah ini juga konsert pertama sejak kumpulan ini berpisah dari label asal YG Entertainment.

Ketika ini, konsert iKON World Tour Take Off sudah mula diadakan di pelbagai bandar di Asia, Eropah, dan Amerika Syarikat sejak Mei lepas.

Menurut pengasas Jojo Events, Tan Sri Jojo, pihaknya teruja dengan kumpulan terkenal dunia ini telah memilih Malaysia sebagai salah satu destinasi mereka.

“Sememangnya ini sangat menggembirakan kita semua, teruja apabila mereka bersetuju dan mahu bertemu peminat mereka di sini. Persembahan yang bakal mereka beri kepada kita khasnya kepada peminat fanatik mereka bukanlah yang biasa-biasa sahaja. Nantikannya,” katanya pada sidang media di Hard Rock baru-baru ini.

Jojo yakin konsert ini tidak hanya akan memberikan hiburan dan kegembiraan kepada peminat, tetapi juga memberi sumbangan yang signifikan kepada ekonomi negara.

Jelasnya Konsert dan hiburan langsung mempunyai kuasa untuk menghasilkan pendapatan yang besar bagi negara dan merangsang pertumbuhan ekonomi secara besar-besaran.

Pusat Pameran dan Konvensyen Antarabangsa MINES (MIECC) telah dipilih sebagai tempat untuk konsert mega ini.

Dalam pada itu, menurut Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan My Events International, Hema Kandy, pihaknya mengambil keputusan untuk mengadakan konsert di MIECC walaupun mendapat sedikit kebimbangan dalam kalangan peminat kerana lokasi lain sudah ditempah dengan acara-acara lain.

“Kita janji akan anjur persembahan berkualiti tinggi selama lebih kurang dua jam dengan menyajikan yang terbaik dalam hiburan yang pernah dilihat oleh para peminat iKONIC.

“Memang ada cadangan untuk ubah ke lokasi seperti Axiata di Bukit Jalil atau Stadium Melawati tapi apakan daya, semua tempat-tempat sudah di tempah lebih awal untuk acara dan konsert.

“Selepas Axiata, MIECC juga boleh menjadi pilihan terbaik, usah risau,” ujarnya. -MalayaDailyToday

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Malayadailytoday